2013. július 28., vasárnap

MorMor



Ezúttal egy MorMor ficcel (újból csak félperces szösszenet, vegyétek a fejem) jelentkezem (halvány lila gőzöm sincs, mi legyen a cím, SEGÍTSETEK), Sebastian Moran szemszögéből. Első Sherlock fandom alkotásom a blogon. Figyelmeztetés: helyenként durva nyelvezet, valamint attól tartok még gyakorolnom kell a karakterhűséget.


Keserves nyöszörgéssel köszöntöttem a reggelt.
Az első dolog amit megpillantottam, az a plafonról lefelé lógó lámpa volt – ami nem is igazán nevezhető lámpának, inkább egy megtekeredett vezeték és egy kétszáz wattos égő csonkjának. Lámpabura az nincs – a főnök szitává lőtte unalmában.
Kinyújtóztattam a lábam – bár ne tettem volna. Egy barna sörösüveg csörömpölés közepette hanyatt vágódott, a tartalma fokozatosan szétterült a parkettán. Az utolsó söröm volt. Bassza meg. Megvakartam a tarkómat, miközben hatalmasat ásítottam. Körülnéztem és próbáltam behatárolni, hol is vagyok pontosan. Ja, megvan. A lakásom padlóján. Megpróbáltam feltápászkodni, mire beleléptem a kiömlött sörfoltba. A picsába.
Beletöröltem egy szimpatikus ruhadarabba az enyhén sörszagú talpam, majd egy fehér trikó után nyúltam, ami a szobában álló szék háttámlájára volt terítve, meglepően precíz módon összehajtva. Gyanús – gondoltam, miközben egy jól irányzott mozdulattal kiroppantottam a nyakam és a hátam – Felettébb gyanús, és hogy a gyanúmat beigazoljam, beleszimatoltam a szövetbe. Ez az illat…
-    Felébredtél, cicamica? – kérdezte egy lágy, elnyújtott hang a hátam mögül.
Megfordultam, mire a főnökkel, a bágyadt képű Jim Moriartyval találtam szembe magam, aki látszólag kényelmesen befészkelte magát az ágyamba. Bárgyú vigyorral bámult rám a paplan alól, ami az egész testét elfedte, kivéve a seggét, ami roppant szembetűnően kandikált ki a takaró alól. Megpróbáltam elterelni a figyelmem, megbízóm kecses domborulatairól – a fal irányába fordultam és a kezeim közt gyűrögetett ujjatlant egy gyors mozdulattal magamra öltöttem. Mégsem kéne egy szál boxerben parádéznom, bár ha jobban belegondolok, nem az enyém a leghiányosabb öltözék a helyiségben…
Lehajoltam az ágy mellé hanyagul levetett farmer nadrágomhoz és kiszedtem a hátsó zsebéből a cigis dobozomat. Felpattintottam a fedelét, és csalódottan konstatáltam, hogy már nem maradt egy szál sem.
Felegyenesedtem, majd zavartan tekintettem végig a szobán, ami jelen pillanatban egy aknamezőre emlékeztetett – robbanás után. Inkább csatatérre; – tűnődtem a Marlboro feliratot hirdető dobozt az ujjaim közt forgatva – a tegnap estére tekintettel.
-    Hé, Seb… - szólalt meg Jim, mire unottan felé fordultam.
Egy szál blázt forgatott az ujjai közt, meglehetősen hívogatóan. Az ágyhoz léptem, mire elkapta a cigit előlem, megragadott a dögcédulámnál fogva, és erőteljesen lesmárolt. Valamit valamiért, végül is. (Csodálkoztam, hogy nem zavarja a tegnapi sörtől és rántott csirkétől zamatos, fogmosatlan szájízem és a kétnapos borostám, de ő tudja…)
A tarkójára csúsztattam a kezem, felborzolva a hajszálait, miközben visszacsókoltam. Nem olyan durván és követelőzően, mint ő, de ezt már megszokhatta. Játékosan ráharapott az alsó ajkamra, aztán szétváltunk. Pár centi távolságból bámult rám azzal a tipikus kacér nézésével és egy fürge mozdulattal az ajkaim közé csúsztatta azt a bizonyos maradék cigarettát.
Az ágy mellett tornyosuló gardrób – mellékállásban fegyvertár – felé somfordáltam és kitártam az egyik ajtaját (ami kilincs, fogantyú és egyéb hasznos segédeszköz hiányában kurva nehéz volt). Felnyúltam a legfelső polcra, félre söpörve két teli táras stukkert és egy sosem használt, kibaszottul csicsás Westwood nyakkendőt, amit még a főnök ajándékozott nekem karácsonykor. Hamarosan a kezeim közé akadt egy öngyújtó, amit egy félig lekopott tigris portré díszített. Ki tudja, mennyi ideje porosodott itt a szekrényben, úgyhogy nem fűztem hozzá sok reményt, de legnagyobb meglepetésemre még volt benne elég gáz. Meggyújtottam a szám végéből csüngő cigit, mélyen letüdőztem, majd elégedetten pöfékeltem ki magamból a füstöt. Megpróbáltam füstkarikákat formázni, de nem jött össze. Visszadugtam a cigarettát a számba, majd felöltöttem a terepmintás nadrágomat és beleugrottam a sáros – valamint nyomokban kutyaszaros, attól tartok – bakancsomba. Letelepedtem az ágy szélére és egy halk puffanással hanyatt vágódtam. Jim lábszárcsontja bökte a lapockámat.
-    Nézd ezt a ribancot – nyújtotta át a főnök a mobilját. A kijelző egy nagy mellű szőke nőt mutatott, feltűnően túlméretezett, horgas orral megáldva.
-    Mi dolgom vele? – kérdeztem és visszadobtam a készüléket a mellkasára.
-    Adabel Drescher. A német hírszerzésnek dolgozik. Dolgozott. – javította ki - Égesd ki a szívét. Vagy nyúzd meg és készíts belőle cipőt. A részletek nem érdekelnek.
-    Hol találom?
-    Portsmouth. Londontól sacc másfél órára a déli parton. Komppal utazz és a tengerpart menti lepukkant motelben hálj; így nem keltesz feltűnést – magyarázta. Arthur Montgomeryt keresd, ő a recepciós és a besúgóm. Ha megmakacsolná magát, nehogy lefizesd, dugj fel egy teli tárast a szájába – dalolni fog, mint a kismadár.
Feltápászkodtam az ágyról, miközben roppant egyet a jobb vállam. Hanyagul elnyomtam a parázsló cigi maradványt a már jobb napokat is megélt Martens bakancsomon. A főnökre sandítottam. Felült és csupasz hátát a falnak támasztotta. Felvont szemöldökkel vizslatta végig a szobát.
-    Sebastian… Mintha ideküldtem volna egy bejárónőt a múlt hónapban. Mi lett vele?
-    Á, tudod, hogy megy ez – legyintettem – Valahogy mindig kinyírom őket.

12 megjegyzés:

  1. Hát, a címekkel én se vagyok jóban, szóval ebben sajnos nem tudok segíteni.
    De a fic hangulata nagyon tetszett! Bár sajnálatos módon Morant nem igazán tudom hova tenni, nem olvastam túl sok Sherlock sztorit eddig (de most kezdtem el egy gyűjteményt angolul). Moriarty viszont nagyon ott van :D

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszett! Morannal én is csak nemrég kezdtem el ismerkedni ;v;

    VálaszTörlés
  3. Hopp, egy MorMor :3
    Sajnos a címben én sem tudok segíteni, viszont minden tiszteletem a tiéd, hogy mertél Seb szemszögéből írni. (EZ egy őrült, aki sorra nyírja ki a vele próbálkozó írókat, de TE megreguláztad! ügyes :D)

    Tetszett, hogy bár a sztori annyira nem komplikált, megteremtetted a kellő, reggel van hagyjá' aludni, bennünk van a tegnap esti szex hangulatot, amit imádok :3

    "majd elégedetten pöfékeltem ki magamból a füstöt." nekem egyáltalán nincs jogom hozzá, hogy kijavítsalak (még hogy én? pfff, oh the irony), viszont ez olyan, mintha Seb egy vonat lenne. Nem helytelen, csak kissé furcsán hat.
    Illetve ez: "lepukkant motelben hálj" ez is furcsa. Mármint a hálj szerintem nem olyasvalami, amit Moriarty poén nélkül mondana. Szerintem. De ignorálj, lehet, hogy hülyeségeket beszélek :D

    Szóval összességében tetszett, csak így tovább :D

    VálaszTörlés
  4. Először is: köszönöm, hogy írtál! <3 [agresszívan imádom minden egyes kommentelőmet]
    Másodszor: köszönöm, hogy belejavítottál.
    Kiváltképp szeretem, amikor kiemelik a hibáimat, így legközelebb jobban odafigyelek, rá, hogy még véletlenül se kövessem el újra.
    Bátor lélek módjára szellemültem át Seb Moranná, ennek a novellának az erejéig, örülök, hogy összességében toleráltad a fandom-beli szárnypróbálgatásaimat (◡‿◡✿)

    VálaszTörlés
  5. mormoooor. sebby központúúú. juujj. engem valahol ennél a két ténynél már totális elkaptál :3

    sebastian marlborot szív, sebastian sörösüvegeket borogat, sebastian káromkodik. tökéletes ღ
    a motivumokat [gondolok itt például a tigrises gyújtóra] nagyon ügyesen szerkeszted bele a képbe.
    jim karakterehéz is profin nyúltál hozzá, ami külön tetszett, mert nála sokan megakadnak.

    annyit fűznék még hozzá, hogy szerintem legyél bátrabb velük, nem kell minden kis részletbe belemenni, mert jól csinálod. és nyugodtan vidd el őket térbe, gondolatba, időbe, ahova csak szeretnéd. szépen írsz és van érzéked a személyiségükhöz ^^

    nade. gyönyörűen lefestetted ennek a két dögnek a tökéletlen, életszerű reggelét és kiemelném utószó gyanánt: még ilyet! még mormort! ❀

    [nagyon zárójelesen pedig: nem írok semmi konkrétat a címre, hiszen nem igazán tartom magam a legjobb címadónak, de valami olyan kéne, ami visszaadja a cigarettafüstös reggelek hangulatát]

    köszönöm, hogy olvashattam (*・ω・)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon-nagyon-nagyon szépen köszönöm a hozzászólásodat <3
    *aggressively hugs you*
    Köszönöm a bátorítást is - még tervezgetek velük nagyobb szabású irományokat is a közeljövőben, tehát minden bátorító szó és építő kritika jól jön :3

    VálaszTörlés
  7. soha nem olvastam még semmit konkrétan Seb szemszögéből - nem azért, mert nem akartam, inkább csak nem nagyon találtam -, és ez nagyon tetszett. mégmégmég ilyet!
    ezen a mondaton (mondatrészleten, khm) valamiért hatalmasat nevettem: "ami kilincs, fogantyú és egyéb hasznos segédeszköz hiányában kurva nehéz volt" :))

    VálaszTörlés
  8. Huhú, kész mosolymaratont tartok lassan - öröm látni, hogy ennyien díjazzátok az első kis mormor szösszenetemet. Iiiigen, próbáltam kicsit humorizálni is, annak ellenére, hogy én és a humor két külön dimenzióba tartozunk. Örülök, hogy megnevettettelek, és persze annak is, hogy írtál! :D

    VálaszTörlés
  9. Ahh, MorMor!~ = ° o ° =
    Én vagyok a legrosszabb kritikaíró a világon, viszont annál jobban tetszett ez a kis történet. Nagyon rég olvastam ilyesmit, és tőled még egyébként sem, és pont ma eszembe jutott, hogy na~ és akkor itt van ez. Amit ha jó lenne a nyomtatóm kinyomtatnék, kiraknám a táblámra, és minden éjjel összenyaldosnám.
    "Jim lábszárcsontja bökte a lapockámat." - ne kérdezd miért, de ezen hatalmasat nevettem.
    Olyan kis... hangulatos~ ez az egész, olyan kis e l k é p z e l n i v a l ó, tudod, amit olyan nyugodtan lehet olvasgatni. Teával.
    Mormor.
    Köszönöm, hogy olvashattam. (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy írtál!
      Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet ;u;

      Törlés
  10. Haha, szeretem a Seb-edet. és nagyon vicces a vége. XD

    VálaszTörlés